Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009

ΚΥΨΕΛΕΣ

Εφτασε επιτελους η ωρα , να αγορασω σιγα-σιγα και τις πρωτες μου κυψελες!
Σκεφτομαι να ξεκινησω με γυρω στις 20 για αρχη,μετα απο συμβουλες φιλων μελισσοκομων,
για να μπορω και να τις κουμανταρω ευκολα αλλα και να μπορω να "παιξω" με αυτες( διαιρεσεις, σφιξιμο σμηνων,μεταφορα σε ανθοφορειες).Βεβαια οπως καταλαβα δεν ειναι και πολυ ευκολη υποθεση το απο που να τις αγορασω,και εδω θα ηθελα τις συμβουλες σας και τις υποδειξεις σας.Θελω να τις αγορασω τωρα γιατι θα ηθελα να τις προετοιμασω,βαψιματα κλπ και γιατι η προσμονη μεχρι την ανοιξη μεχρι να αποκτησω και τα σμηνη ειναι ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ.
Επειδη λοιπον εχω χρονο τα πρωινα , ετοιμαζω σιγα-σιγα και το εργαστηριο μου(με τις υποδειξεις του Κωστα βεβαια)θα ηθελα και καποιες υποδειξεις και για αυτο.
Οσο αφορα τωρα τα σεμιναρια που παρακολουθω στο ΙΓΕ -τεταρτο μαθημα- θα ανεβασω μια αναρτηση ειδικα γιτι εχω καμποσα να πω!

9 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Κώστα η γνώμη μου είναι να αγοράσεις κυψέλες με κινητές βάσεις με σήτα πιστεύω ότι είναι το μέλλον και καλό είναι να έχεις ομοιομορφία στο υλικό που θα αγοράσεις ώστε να υπάρχει συμβατότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κωστα ακου τον alex,εγω πηρα με σταθερες βασεις και ηδη μετανοιωσα,ανοιγω τρυπες με το ποτηροτρυπανο για να βαλω σιτες,αλλα δεν μπορεις να παιξεις με τους οροφους.Κοστος 40€απο Γκριτζαλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κώστα και εγώ οπως ειδες και στις φωτογραφιες που σου έδειξα εχω παλιες κυψέλες χωρίς κινητους πάτους .σιγά σιγα ανανεόνωντας τες θα τις αλλαξω σε κινητές .
    Αυτοι οι πάτοι που ειδαμε στο ΙΓΕ δεν ξέρω αν ειναι βολικοι .
    Διαβασα ομως σε ενα blogg ( μάλλον απο ενα φιλο στην Νεα Μακρη ),ο οποιος τις εφτιαξε μόνος του ότι ειναι ειδικα πριν τα κρυα πολυ καλοι γιατι εκτός τον αερισμό δεν αναπτήσετε και η βαρροα .
    Ετσι η συμβουλή μου σε εσένα που πρωτοξεκινας ειναι να ψαξεις για συμφερουσα τιμή σε κινητους πάτους. Θα ρωτησω και εγω τον δικό μου και θα σου πώ .
    Αν όμως εχεις χώρο για εργαστήριο μπορω να σου δανίσω εργαλεια να τους φτιαξεις μόνος σου .

    Χρήστος
    explore.bees

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μην κάνεις το λάθος και πάρεις με σταθερές βάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν δε βιάζεσαι πολύ Κώστα, αρχές Δεκεμβρίου θα γίνει η έκθεση και εκεί μπορείς να βρεις αρκετούς προμηθευτές μελ/κου εξοπλισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μιά πολύ καλή κατασκευή είναι και οι πάτοι με σίτα που έχω φτιάξει.Μου έλυσαν τα χέρια.Αν έχεις τα εργαλεία και πιάνουν τα χέρια σου δεν θα το μετανιώσεις φτιαχνοντάς τους.
    parosbees.blogspot.com 21 june 2008

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κατ' αρχην ευχαριστω ολους για το ενδιαφερον,αλλα εχω μπερδευτει λιγακι.Ρωτησα δυο μελισσοκομους στη σχολη που εχουν ο ενας 200 περιπου μελισσια και ο αλλος 230 και μου ειπαν να παρω με σταθερους πατους γιατι ,ενα μεγαλο προβλημα ,ειναι στη μεταφορα αν χαλασει η βγει ενας συνδετηρας απο ενα πατο,η καθυστερηση που θα εχεις θα ειναι πολλαπλασια απο το οποιο οφελος.Οσο για τις δικες μου αντιρησεις που ειπα και στους δυο οσο αφορα τον αερισμο της κυψελης, τη θεραπεια βαροα κλπ, μου ειπαν (και οι δυο) οτι μπορω καλλιστα να τα κανω
    και με σταθερους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τελικα η αποφαση παρθηκε για κινητους πατους και κοιταω τωρα το απο που θα γινει η αγορα.Διαβαζοντας καποιες αγγελιες στη μελισσοκομικη επιθεωρηση ειδα οτι καποιοι πουλουν μαζικα καποια μελισσια με τις κυψελες τους κια ισως και καποιο εξοπλισμο μαζι.θα ηθελα την γνωμη σας πανω σε αυτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και εμένα με σταθερούς μου είχαν πει στην αρχή και σήμερα η σέγα πήρε φωτιά από το κόψιμο.
    Χαλάλι τους τα πατωματάκια γίνανε κουκλιά χωρίς πάτο να τα περιορίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή